Ürün inceleme süresi ne kadardır? Ürün inceleme süresi ne kadardır?, Tamir süresi 20 günü geçerse ne olur?, Yasal servis süresi kaç gündür?, Yasal iade süresi ne kadardır?, Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?, 20 iş günü cumartesi dahil mi?
Ürün inceleme süresi ne kadardır?
Tamir süresi 20 günü geçerse ne olur?, Bu durumda Kanun'da ücretsiz onarım hakkı veya ayıplı malın misli ile değişimi hususunda belirlenen “azami tamir/inceleme süresi” 30 iş günü olarak belirlenmiştir.
Tamir süresi 20 günü geçerse ne olur?
Tamir süresi 20 günü geçerse ne olur?,
Bu durumda Kanun'da ücretsiz onarım hakkı veya ayıplı malın misli ile değişimi hususunda belirlenen “azami tamir/inceleme süresi” 30 iş günü olarak belirlenmiştir. Yasal servis süresi kaç gündür?
Yasal servis süresi kaç gündür?,
Malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması, durumlarında, tüketici malın ücretsiz olarak bir yenisiyle değiştirilmesini ya da bedelini isteyebilir. Tüketicinin bu isteklerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı zincirleme olarak tüketiciye karşı sorumludurlar. Yasal iade süresi ne kadardır?
Yasal iade süresi ne kadardır?,
Azami Tamir Süresi binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, atv araçları, motorlu bisikletler, motorlu scooterlar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve karavanlar için 45 iş günü, diğer tüm mallar için 20 iş günüdür. Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?,
Mesafeli yöntemle yapılan alışverişlerde, satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde tüketicinin ödemiş olduğu bedeli iade etmek zorundadır. Ayrıca, tüketici cayma bildirimini yönelttiği tarihten itibaren on gün içerisinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır. 20 iş günü cumartesi dahil mi?
20 iş günü cumartesi dahil mi?,
Açıkça belli değilse, alıcı malı teslim aldıktan sonra sekiz gün içinde incelemek veya incelettirmekle ve bu inceleme sonucunda malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa, haklarını korumak için durumu bu süre içinde satıcıya ihbarla yükümlüdür. Azami tamir süresi ne kadar?
Azami tamir süresi ne kadar?,
Servis cumartesi günleri çalışsa da çalışmasa da cumartesi günleri 20 iş gününden sayılıyor. Servisin elemanlarını cumartesi günü çalıştırıp çalaıştırmaması servisi bağlıyor tüketiciyi bağlamıyor. Sadece resmi tatil günleri ve pazar günleri 20 iş günü sayımına dahil değil. Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?
Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?,
Azami tamir süresi, garanti kapsamındaki ürünlerin tamir edilmesi için servise verilen maksimum süredir. Türkiye'de genellikle 20 iş günü olarak belirlenen bu süre, tamir işleminin gecikmeden tamamlanmasını sağlamak için konulmuştur. Peki, bu sürenin aşılması durumunda ne olur? Kaç arızada ürün değişir?
Kaç arızada ürün değişir?,
Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Beyaz eşya tüketici hakları nelerdir?
Beyaz eşya tüketici hakları nelerdir?,
Garanti kapsamındaki bir cihaz, aynı arızayı iki kez ya da farklı arızaları dört kez peş peşe tekrarlarsa, üretici firma o ürünü ücretsiz degiştirmek zorunda. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız sanayi ürünlerinin onarımını mutlaka yetkili servislere yaptırmanız gerekiyor. Müşteri iadelerinin incelemeye gönderilmesi sürecine ne denir?
Müşteri iadelerinin incelemeye gönderilmesi sürecine ne denir?,
edebilirim? Malın ayıplı olması durumunda tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi ve malın ücretsiz onarımını isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır.